2010-05-04

Ååååka bil.

Lova gillar att åka bil och vanligtvis somnar hon efter 50 meter. På lördag ska vi åka till Skåne, (i pappas fina bil, yaaay!) en resa som brukar ta 5.5-6 timmar beroende på om jag är själv eller har sällsis i bilen. Det ska bli spännande att se vad hon tycker om en långresa. Andreas har på jobbet tagit reda på att hon kan sitta hur länge som helst i babyskyddet, vilket var ny info för mig. I diverse forum och på de flesta föräldrasidor tycker jag att man får annan info. Hur som helst så menar farbrorn på Sakta att hon kommer att säga till när hon ledsnar och det finns inga studier som visar på att det skulle vara skadligt för små barn att sitta länge i stolen.

Trött Lova-söt i babyskyddet.

2 kommentarer:

funbun sa...

Har hört att det är dåligt för ryggen men jag tror nog att hon säger till om hon får ont

Karin sa...

som jag skrev så finns inga studier som visar att det skulle vara dåligt. det är tydligen lite värre när hon blir närmare halvåret och det blir trångt i stolen. jag tror man i allmänhet ska lyssna på barnet för de säger ju till när något är galet! :)