2010-05-19

Apoteket.

Jag ogillar dessa nya skitapotek. Jag tror faktiskt det är en samhällsfara, inte minst det faktum att receptfria preparat får säljas i dagligvarubutiker. Alvedon är inte godis liksom. Jag orkar inte skriva mer om det just nu, men vill bara påpeka att det är konstigt att produkter på apoteken kan restnoteras. Den nya ersättningen vi skulle köpa till Lova är slut, men vi har världens bästa BVC-syster så hon ringde i morse och sa att jag kunde komma dit och få en burk av en annan sort. Gratis. Så nu måste även jag äta mjölkfritt eftersom Lova ammar. Det vill säga att jag inte kan äta choklad. Fan. Men troligtvis bra för den fysiska hälsan. Fast eventuellt dåligt för den psykiska.

Picnicat idag. Sjukt mysigt. Varit hos mormor och fått hennes åsikter i ansiktet. Suck.

Nu ska jag koka ärtsoppa och baka bröd.

Inga kommentarer: