2010-05-21

Käka hundfoder.

Lägenheten är städad, terrassen fixad, barnet sover, lunchen på väg ner i min mage. Idag kommer Andreas moster Åsa från Umeå en sväng och hälsar på. Men hon åker hem redan ikväll. Tänkte laga gratinerade cannelloni fyllda med ricotta och spenat. Mums.

Lova har nu börjat få den nya maten. Jag läste i instruktionerna att det kan ta ett par veckor med invänjning innan barnet accepterar maten. Jag förstår det, för maten luktar hundfoder både på vägen ner och på vägen upp. Det står att man kan blanda i socker, men det känner jag mig helt anti emot. Hur som helst, Lova fick testa igår. Åt glupskt i några sekunder och började sen gallskrika. Jag suckade ett tungt "ÅÅÅH NEEJ" inom mig och gav henne vanlig mat. Smakportion, nåja. Försökta vid nästa tillfälle igen. Gick bättre. Tredje gången åt hon bara av den nya maten. Phu. Lätt match och Lova tar igen OS-guld i grenen "lättskött bebis".

Dagens känsla: Mycket vill ha mer.

Inga kommentarer: