2010-06-09

Brutalt ärligt.

Jag tycker att alla människor har lika värde. Jag sätter mig inte över folk och jag sitter allvarligt talat inte på någon högre häst än alla bönder. Men det finns dagar då jag blir less. Jag blir less på folks inskränkthet och stupiditet. Jag får lust att trycka på on-knappen för folks hjärnceller. Varför vill inte folk aktivera sina grå? 

Igår var en sådan dag. Det kändes bara som att folk i allmänhet är förjävla dumma och att undantagen är alltför få. Dessutom insåg jag att allt fortfarande bara är ett spel, även om det inte handlar om samma saker som för ett par år sedan.

4 kommentarer:

anna å sa...

Åh nej, syftar du på min oförmåga att bestämma vilka växter jag skulle ha eller inte ha? :D

Karin sa...

Men herregud nej! Du är inte en av dem som inte har aktiverat dina grå!

Emelie sa...

Mycket snack och lite hockey som pappsen brukar säga. Jag vill också tycka att ärlighet, kommunikation och en gnutta vänlighet inte är att ha för höga krav på sin omgivning men tydligen är det inte alltid så. Mm, aningen bitter. Eller egentligen blir jag bara ledsen.. och även lite nyfiken på vad det är för missunnsamma människor du råkat ut för! Anna, lycka till med krukväxterna ;)

Karin sa...

det är nog inga speciella egentligen.. det är väl bara.. livet antar jag! :)