2010-06-28

Med en suck.

Idag vaknade vi alldeles för sent. Klockan 10 steg jag upp och gjorde frukost till Lova och gav henne maten i sängen. När jag vaknar så sent blir jag rastlös, känner att jag slösar bort dagen eller något.
Jag vill hitta på något idag, men vet inte riktigt vad. Känner mig uttråkad.

Förresten är vi tydligen världsbäst på att stöka ner. Fattar inte hur vi lyckas. Har ingen lust att plocka och städa idag. Rydde, som norrmännen säger. Bra ord, jag saknar det i Svenskan.

Önskar att Andreas var hemma, allt är så mycket roligare då. Snart har han sin enda semestervecka och då ska vi åka upp till Umeå. Det ska bli skoj, men jag ser inte fram emot att köra den förfärligt trista vägen. E4an är på sina håll mest likt kostigar och jag kan inte låta bli att förundras över att man tydligen missat att det finns civilisation, eller ja folk i alla fall, ovanför Gävle. E4an söderut är klockren ju.

Dagens känsla: Tråk.

Inga kommentarer: