2010-06-15

Sanslöst trött.

Igår kväll var jag så himla trött, så där helt slut. Trots att jag har glömt hur det är att sova ostört en hel natt så brukar jag vara ganska pigg. Hur som helst så beklagade jag mig igår över hur trött jag var eftersom jag inte hade orkat dammsuga och inte kände mig riktigt färdig här hemma på kvällen. Så började jag tänka efter vad jag gjort under dagen och kom fram till att

Jag haft besök av Anna och hennes Frida
Caféhängt med Kattis och hennes Alwin och Melwin
Diskat
Dammat överallt
Bakat bröd
Hängt in söndagens tvätt
Lagat middag
Skurat badrummet
Planterat blommor på terrassen
Och självfallet tagit hand om Lova och lekt och myst med henne.

Det kanske inte är så konstigt att tröttheten tog över?
Andreas är världens bästa så han tog den här natten för jag var helt slut. Vanligtvis gör vi så att jag tar alla nätter då han jobbar och han tar de då han ska vara ledig dagen efter. Bra deal tycker nog vi båda och framför allt är det nog smart att ha en strategi för att undvika onödiga gräl om vem som går upp oftast, får sova minst och så vidare. Vi är bra på sådant, för vi bråkar tamejfan aldrig.

Ikväll ska jag och Lova möta upp pappaAndreas i Kista centrum för att kolla på nya glajjer till honom.
Senare i veckan kanske jag, Kate och våra döttrar tar en tur in till stan. Och så ska jag kanske luncha med mamma i Sigtuna.

Jag är väldigt glad över att ha så många kompisar som är föräldralediga just nu.

Och på tal om det så måste jag passa på att gratta Linus och Angelica till deras fina lilla Amanda som föddes 10/6. En av fem sysslingar som Lova får i år.

Hurra för barnvagnsrace!

På tal om hallonsaft och bebisar så har jag nu beställt en mössa till Lova från Yorrik. Kunde inte låta bli.

Dagens känsla: Piggare.

Inga kommentarer: