2010-06-12

Spridda lördagstankar.

Jag är väldigt glad över att Andreas faktiskt får jobba lite med det han vill också, och inte bara kränga barnvagnar.

Förresten har han sett ut en syskonvagn "ifall vi får barn tätt". Det är rätt sött tycker jag. Och lite knasigt att han har så mycket större koll än mig när det gäller babyartiklar.

Om jag läser till barnmorska så blir vi värsta bebisexpertparet ju.

Kan man ta en paus från mormor? Svårt bara att komma med "we were on a break" som förklaring om hon råkar trilla av pinn.

Vi måste verkligen åka och köpa blommor till terrassen. Snart har halva sommaren gått ju. Kanske imorgon?

Undrar varför man googlar "gryyneet storken". Gjorde det själv bara för att kolla vad som kom upp. 

Det är jobbigt att veta för mycket, men för lite. Eller kanske snarare att veta saker, men inte få en förklaring.

Undrar om härmapan kommer blogga sina lördagstankar nu? Eller nappa på något av ovanstående och skriva ett inlägg utifrån det? Eller kanske detta? (Tänkte ärligt talat länka till den bloggen, men orkar inte tjaffset som skulle uppstå).

HTC Tattoo  i all ära, men jag saknar faktiskt knappsatsen.

Väljer Lova före bröllop, utan tvekan. Jag vill inte lämna bort henne så pass länge.

Dagens känsla: lätt irritation.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Var jag i dina skor skulle jag nog göra samma val. Liten knodd eller tårta? Köp egen tårta :D

/ak med allmänt magknip idag. Mmm. Not loving it.

Anonym sa...

Synd att du gör sån stor grej av det! Hade det handlat om tårta så hade det varit lätt men jag trodde det betydde mer än så! För oss hade det räckt med ett nej, eller att ni helt enkelt inte hade svarat alls. Nu behöver ni ju inte svara eftersom vi råkar läsa denna lilla blogg!!

Mitt svar är att det är inte ett nej tack för att det blir för dyrt som förstör vänskap eller hur var det?

MVH Jocke

Karin sa...

Det var inte jag som sa att det handlade om tårta, så det kan jag inte ta ansvar för. Sedan är jag övertygad om att det var menat som ett skämt från AK.
Anledningen till att jag gör "en stor grej" av det är för att det är ett svårt beslut att ta. För vi vill gärna vara där, men vill (och kan inte) lämna bort vår dotter.
Min blogg har jag, som du vet jocke, för att skriva mina tankar och reflektioner. Jag har aldrig tvingat någon till att läsa.

Din sista mening förstår jag inte?

I övrigt gör vi nog bäst i att fortsätta diskussionen per telefon, vid tillfälle.

kram

Anonym sa...

ouh, fick man inte skämt om tårta :o
Trodde att det var ett totalt skämtområde. Eller är det bara jag som sett cake boss?
Sjuka tårtor.
Solly anyway om min humor gav dig problem k-pie
/ak

Karin sa...

haha klart man får skämta om tårta! ordet är fritt och skämten likaså hjärtegull.
Och det är klart jag sett cake boss, jag är ju för bövelen mammaledig med alldeles för många kanaler. och det visas ju hela dagarna!
Pusselipuss socker.