2010-06-10

Symaskinen.

Igår plockade jag glatt fram mammas gamla symaskin som jag fått låna, samt ett par rejäla högar med jeans. "nu jävlar" tänkte jag. Inte för att jag är så snål att vi kan köpa nya jeans, men ni vet hur sköna de där gamla slitna paren är. De är som skönast just innan de brister. Dessutom lagar jag hellre ett par 1200 kronorsjeans än köper nya för 300. Och miljön mår så klart bättre. Eftersom jag inte haft en symaskin (trots att jag velat ha en i typ 12 år eller så) så har jeansen samlats på hög, med en tanke i bakhuvudet om att de ska lagas. Andreas bidrog också med sin hög med trasiga jeans som han varit för sentimental för att slänga. Glatt satte jag igång. Tre sekunder senare avstod jag från att svära en längre harang och bestämde med (med glada tillrop och pepp från Andreas) att idag helt enkelt åka och köpa en ny maskin. Med mammas maskin så blev allt bara ett trassel av sytråad, nålen gick av och allt bara fastnade. Så idag packade jag in knoddas och mig själv i bilen och trippade till Uppsala. In på mediamarkt där jag hade ett presentkort, hittade en enkel maskin men dock en Singer. Köpte den utan minsta tvekan.

Därefter åkte vi och hälsade på kära Henke. Och stannade på hemvägen hos mormor, men där ledsnade både jag och Lova på hennes tjat om missnöjet med hemtjänsten.

Nu ska jag laga jeans på löpande band och lägga upp gardinerna, som jag velat göra i tre år.

4 kommentarer:

Markus sa...

hihi, kanske inte. men du har ju i alla fall fortfarande samma sug i blicken! ;-)

Karin sa...

hashahahaha bara rynkigare inramning ;)

Anonym sa...

Hej!
Vilken maskin köpte du? och var den bra? Har nämligen också funderat länge på att köpa en men kan inte bestämma mig för vilken...

Karin sa...

vem undrar?