2010-07-30

Fiskarna.

Jag köpte ett par såna där föräldratidningar härom dagen för att ha något att bläddra i. Jag gillar inte sådana egnentligen då jag tycker det mest står en massa skit och dravel som jag klarar mig utan. Men så stod det lite om olika stjärntecken för bebisar.

Den här lilla människan deltar i varden och livet runt omkring henne, men det bästa hon vet är att drömma sig bort. Eller att bara se livet runt omkring sig som en drömvärld. Allt är på något sätt fantastiskt för en fisk, inte minst det här livet som är helt nytt för henne. "Tänk att den där människan (förslagsvis mamma eller pappa) tar hand om mig så fint...!" Fisken är så glad för det och känner sig så tillfredsställd, att hon eller han bara vilar i sin egen njutning. Och då blir fisken ett harmoniskt och nöjt barn, helt enkelt.
Sen står det massor om att fiskbarn är lätta ha att göra med, anpassar sig och är snälla och vänliga. Jag kan inte annat än att hålla med, det är vår lilla Lova det.

Inga kommentarer: