2010-07-31

Presenter, loppisfynd och tur.

Lova har fått sitt första instrument. Ett ägg. Vi var av en händelse inne i en musikaffär och hon charmade butiksägaren så att han gav henne den. Dessutom fick hon ju mössan. Och så har hon fått tre nya mjukisdjur. Och stickade kläder. Och kläder som vi köpt (ett gäng bodys då vi insåg att hon vuxit ur de flesta). Och just det, vi köpte ju ett par skor till Lova också. Helt otippat.

Jag håller just nu på att packa och började fundera på varför det verkar så trångt...

Förutom allt som Lova fått så hittade Andreas av en slump bruksanvisningen till min gamla hushållsassistent, på en loppis bland en miljard mer eller mindre osorterade böcker. Dessutom var den inslagen i papper, så det var bara tur att han öppnade för att kolla vad det var. Galen tur och jag blev en gnutta lyckligare. Vi köpte även ett par glasburkar i samma stalj som vi har ett gäng hemma. Och så hittade vi en fin gammal utdragssäng till Lova, som svärfar ska köpa och ta med sig nästa gång han kommer ner. Så fin med bra patina. Me like. Jag borde uppenbarligen ha köpt en av de 70-11 gamla resväskorna som stod där för 40 kr styck.

Imorgon bär det av hemåt igen, 65 långa mil tillbaka till mitt hemland där folk inte säger "som" på fel ställen, säger "fara" istället för åka och en massa andra påhittade ord som jag inte förstår. Lite tråkigt är det dock, vi har haft det oförskämt bra här!

Dagens känsla: Harmoni.

1 kommentar:

Keeya sa...

Ibland har man verkligen tur och gör härliga loppis fynd :D Massa kramar