2010-08-25

Lova satte mat i halsen. :(

Usch jag gav Lova lunch nyss och plötsligt ser jag hur hon slutar andas. Hon hade satt i halsen (och nej all mat är passerad så det var ingen matbit). Är väldigt glad att jag är van med akutsituationer och bara gör det jag ska: Upp med ungen ur stolen, upp med henne på armen och några rejäla dunkar i ryggen. Hon började gråta och kippa efter luft. Blev nog rädd plus att det lär ha känts när jag slog henne i ryggen, speciellt som hon inte hade kläder på sig. Risken finns att jag får förklara hennes röda märken på BVC idag.. men vad gör man?

Nu är hon tack och lov på strålande humör, jag har lugnat mig men har fått ont i magen. Hujedamig. Fan vad mycket man hinner tänka på två sekunder.

Jag har gjort en jädra massa barnmat idag. 2 sorters mellis med frukt och bulgur, en "baspuré" med potatis och grönsaker (som vi sen tillsätter kött till) och så har jag gjort kycklingpuré. Vi hade ju kvar en hel del sen tidigare, så jag lär nog inte behöva göra barnmat på ett bra tag.













Dagens känsla: Usch..
Dagens lärdom: Jag gör vad jag ska, när jag ska göra det.

Inga kommentarer: