2010-08-30

Våldtäkter, DNA och antagen till Gävle högskola.

Undrar om den här idioten kallar sig feminist. För det första tror jag att halva artikeln är skitsnack. Ökade antal våldtäkter kan snarare vara en tecken på att våldtäkter faktiskt anmäls. Eller åtminstone lite av varje, det enda som framkommer är ju egentligen löst påhängda siffror utan referens. Om antalet anmälda våldtäkter har ökat med följd att mörkertalet har minskat, så är det ju egentligen bara en vinst. Att man lyckats. Att tjejer i Sverige vågar anmäla våldtäkter i större utsträckning än i övriga Europa. Kanske att vår nya sexuallag ger offer till sexuellt våld större trygghet att anmäla. Det är väl om något en bra sak i så fall? Dessutom är överfallsvåldtäkter utomhus inte det största problemet, utan de flesta våldtäkter begås i hemmet av en partner. Och där är fallen oerhört luddiga och svåra att reda ut. Och att bevisa.

Men allvarligt talat, att DNA testa alla män? Fy fan så kränkande. Skulle någon våga andas att man skulle DNA-testa alla kvinnor för typiska kvinnobrott, eller alla Romer och så vidare, så skulle det bli ett jävla liv. Men att säga en sådan sak om män är sådant som folk nickar instämmande med, vilket blir ännu mer uppenbart i Aftonbladets oerhört vetenskapliga lilla test (där 55% tycker att man ska ha DNA register på svenska män). Tack ska ni ha radikalfeministerna, för att ni under många år har sått ett tankefrö om att män är svin. För mig är det här bara ett ytterligare tecken på att feminism inte alltid är samma sak som jämställdhet och ytterligare en anledning till att inte kalla mig feminist, åtminstone inte så länge en maskulin motsvarighet finnes.

För övrigt är det så att incestbrott oftare sker från mor till barn, det är väl en jävligt bra anledning till att i så fall ha ett DNA-register för alla kvinnor.

Jag har jag blivit antagen till en kurs vid Gävle högskola som heter "Sexualiserat våld, prostitution och trafficking". Förvisso är detta ämnen som jag redan tragglat på högskola, men man kan aldrig få för många högskolepoäng. Tror faktiskt jag ska haka på den, i alla fall om det funkar schemamässigt och så.

Dagens känsla: Yttre kaos och inre frid.
Dagens lärdom: Tandborstar har inget långt ner i toaletten att göra (och hur i helvete gick det till?). 

3 kommentarer:

Keeya sa...

Tycker att man kan DNA testa alla, både män och kvinnor. Haha lite som ett nytt personnummer :D Näe men jag förstår vad du menar, det rimmar lika illa att bara testa männen som att man skulle bara testa invandrare. Hoppas ni mår bättre. Pusss

Karin sa...

Ja dessutom är inte DNA såå jävla supersäkert ännu om jag förstått det rätt.

Camilla sa...

väldigt bra skrivet lär jag säga, satt mest och nickade under hela läsningen!