2010-09-28

Ge mig en tidsmaskin.

Jag har alltid gillat 70-talet, både den tidiga hippie-eran och den sena discoeran. Musiken, kläderna och allt annat var ju bara så ball och jag hade gärna levt då. Nu mer än någonsin känner jag att jag hellre hade levt i en värld full av peacetecken med människor översköljda av vänstervågen, än att leva i denna högervåg där egot är så stort att huvuden nästan exploderar.

Är det månne så att västvärlden håller på att drabbas av narcissism, som en följdsjukdom till högervågen?

2 kommentarer:

Camilla sa...

sv: det var väl lite klent det? ;) men säkert gott, jag älskar knäckebröd! :) är du ingen frukostmänniska kanske?

Camilla sa...

sv: (igen) Ja, jag blev faktiskt förvånad hur många som åt gröt och ägg och sådär :) tycker oftast det låter som att folk bara slänger i sig en macka innan dom rusar iväg på morgonen.