2010-09-22

Hur man på ett enkelt sätt ger sina barn fobier och men för livet.

Lova har varit livrädd för dammsugaren. Jag kan för allt i världen inte förstå varför, för är det något hon sett och hört sedan hon föddes så är det vår kompis, Jenna the dammsucker.

Änyho.

Det går dock bättre och bättre och vi har försökt vara pedagogiska och visat henne dammsugaren och hon har fått känna på den och så. Men hon är fortfarande skeptisk.
Idag när jag dammsög satte jag henne i gåstolen och hon gick hela tiden efter och skällde. Jag tänkte att det var sött att hon skällde på dammsugaren åt mig. Och förundrades lite över hennes plötsliga mod. När jag kom till min sista etapp som var köket så insåg jag en sak: Sladden hade fastnat i ett av hjulen på gåstolen så hon hade dragits med runt.

Ibland känner jag mig som en lysande förälder.

Dagens känsla: Tjock.
Dagens lärdom: Trots att vi börjat äta riktigt mycket bättre och Andreas går ner i vikt, så går jag upp. Något har blivit värre i min hormonella obalans.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, nu gillar du mig igen! :)

Skrattade för fullt när jag läste ditt inlägg, speciellt när det upptäckte att hon visst satt fast med dammsugaren :)

Inse, skaffa en sopkvast istället så slipper Lovaliten den elaka sugmaskinen! :)

Karin sa...

Hahaha ja stackarn... inte undra på att hon hängde efter och skällde BAAABABABABAAAA!

Tss, jag ska snarare skaffe egen dammsugare till henne ;)