2010-09-17

Maraboutest.

Jag kände att jag behövde ta ansvar för viss provsmakning av Marabous nya sorter. Jag har just testat Sensation Cookies & Cream och Sensation Double Créme Wafer.

Den första hade jag riktigt höga förväntningar på, som den choklad och chokladkakeälskare jag är. Jag blev knappt ens berörd av den dock. För lite kaka för mycket gegg. Alldeles för lite mörk choklad.

Den andra fick jag höga förväntningar på i affären. Schysst påse, schysst med styckeförpackade godsaker och jag som fullkomligt älskar wafers som man har till glass tänkte att det här nog skulle bli skiten på en pinne. Hela grejen kändes lyxig. Men, chokladen är sötsliskig och för lite wafer. Riktigt sött så att det kletar i käften.

Nä inga höga betyg här alltså, det blir bara ett par strösslar. Och jag kommer nog inte köpa dem igen. Tror jag.

3 kommentarer:

Ninna sa...

Ja Cookie cream lät godare än vad den var, jag blev med lite besviken. inget choklad jag skulle känna sug efter tyvärr.

Jagganatha sa...

Tror jag....nice

ytterligare tecken på att feminism inte alltid är samma sak som jämställdhet och ytterligare en anledning till att inte kalla mig feminist, åtminstone inte så länge en maskulin motsvarighet finnes...
hum.....

Karin sa...

Nanna: Nä precis. Bra iof :P
jagga nathan кешин: VA?