2010-09-27

Vin och vardag.

Är det något vi är bra på så är det att hitta saker att fira, både en och tre dagar i veckan. Ärligt talat vet jag inte riktigt vad som firas idag, men eftersom vi hade fått god svamp av min lille storebror igår så fick det idag bli en krämig svamprisotto med parmesan och en bit kött till. Och självklart kräver en så god middag en skvätt vin.
Men nu får det nog vara bra för ett tag för när vi började fundera över senaste veckans kalasigheter insåg vi att vardagslyxen blivit vardagsmat och alkoholhaltiga drycker må ha flödat en gnutta för mycket. Nå väl, vi dricker oss aldrig någonsin berusade utan det kanske handlar om ett glas vin till maten per gång, men ändå.



Och som en parentes och på tal om hallonsaft och alkohol så blev vi i torsdags bjudna på det här av fina Björn när han sov hos oss. Galet gott och ett måste för alla finsmakare med smak.

2 kommentarer:

Sandra sa...

Det finns alltid saker att fira, fira livet vetja! Nej skämt osidå men man ska unna sig lite extra, varför gör de flesta bara det på en fredag eller lördag liksom?

Karin sa...

Ja det är ungefär så vi resonerar. Vi brukar ha onsdagar som någon slags mitt-i-veckan party av någon anledning! :)
Kul att du tittat in på min blogg, jag lägger till dig på bloglovin :)