2010-11-17

Anställ mig vettja.

Jag tror bestämd det börjar bli dags för mig att söka jobb. Jag vill kunna söka i lugn och ro, tidigare har det mest varit så att jag verkligen behövt jobbet och därför suttit i en ganska dålig löneförhandlinssituation och så vidare. Men nu kan jag i lugn och ro leta i månader och förhoppningsvis vara så iskall att jag inte ger mig förrän jag har en vettig lön. Eller just det, jag är sjuksköterska, våra löner kommer nog aldrig vara vettiga i relation till vårt yrke, men ni förstår nog vad jag menar.

Vad tycker du är en vettig grundlön för en sjuksköterska som jobbar skift?

Om det är någon där ute (Harkel.. Tobbe?) som känner någon som känner någon som vill anställa mig och bara mig så kan ju ett sms/mail/kommentar/röksignal eller något annat vara på sin plats. Kommer nog kolla på jobb inom ortopedi eller gynekologi. För det är ju ganska lika.. eller inte.

Inga kommentarer: