2010-11-14

Om vi firar fars dag?

Jag, på twitter:

-Är jag dum om jag inte bryr mig så mycket om  utan mest ser det som ett kommersiellt jippo likt kanelbullens dag o klamydiadagen?


-Jag ska börja väcka @ med fika på sängen på andra dagar, typ menlösa barns dag, klamydiadagen, samernas nationaldag osv.

-Oh, icke att förglömma: Falukorvens dag! 

-Men på sjusovardagen så får han fan fixa kaffe på sängen till mig

Han är världens bäste allt, alla dagar. Han behöver inte firas en speciell dag. Jag firar honom varje dag, fast på ett helt annat och icke kommersiellt sätt. Så det så.

Dessutom frågade jag min egen pappa om det var ok att vi skippade fars dag. Jag tror han har ungefär liknande tankar som jag. Och ville absolut inte ha någon slips.





                      









1 kommentar:

Marie sa...

Jag grattar alltid min pappa och min styvfar på farsdag, men John, han är väl för i helvete inte min pappa!