2010-11-24

Snart sitter jag väl och matar kråkorna i dammen.

Jag sitter och kollar i ett reklamblad från plantagen (som dessutom kom med lokaltidningen som jag alltid blir lika glad för när den kommer. Jag menar, vem vill inte läsa om soptunnor och arga insändare från folk med för mycket fritid) och börjar prata med Andreas om att vi kanske skulle köpa fågelmat, typ talgbollar eller något. Redan här borde jag börja reagera på vad jag sitter och säger. Men vi pratar vidare och sen hör jag mig själv säga

 "Det är ju ganska trevligt att titta på små fåglar".

Hela jag stelnade till. Shit, jag har blivit pensionär. Enda fördelen med det är ju att man får bete sig lite hur som helst, det har vi ju alla kunnat beskåda på pensionärsjävlar på femman.

Andreas är hemma idag, tack och lov. Jag sov till typ.. nyss.

Klicka bara vidare om ni är intresserade av den grå vardagen.
Så kommer lite trista uppdateringar.
Igår bakade jag en himla massa lussebullar igen - godare än någonsin. Har fyllt på frysen med 4 nya sorter barnmat. Det går ju åt som smör nu när hon drar i sig två burkar om dagen. Förstår inte hur folk kan köpa färdigmat och bara färdigmat. Dels är det enkelt att göra barnmaten men just det att jag kan ladda upp med 15 burkar i ett svep. Nåja, alla gör som de vill. I övrigt har de senaste dagarna varit rätt pyssliga med adventspyntning och städning och planering av flytt.
Av någon anledning har jag knappt orkat läsa en enda nyhet de senaste veckorna och det gör att min blogg blir som den blir. Lite insnöad så där, för att använda en väldigt aktuell liknelse. Det är inte likt mig, jag brukar försöka skumma igenom de flesta större tidningarna dagligen.
Traktorbarnvagnen går att köra typ överallt. Men gudars så tung den är. Försökte styra runt i affären häromdagen och då saknar jag de svängbara framhjulen. Hade aldrig pallat en sån vagn jämt.
I helgen kommer Lovas farfar och bonusfarmor (såvida farfar friskar på sig). Ser fram emot det.

Hujedamig så trist inlägg. Nåja, jag varnade er i alla fall.

Inga kommentarer: