2010-12-20

9 månaderskris.

Vår perfekta lilla donna har blivit helt knäpp. Hon krypspringer och glädjeskriker. Ställer sig upp mot allt. Dansar. Viskar. Galer. Får ett utbrott och blir skitsne. Skriker. Leker. Gråter. Skriker.

Och allt detta på en gång, typ. Snacka om prepubertal.

Allt det här kan jag ta, utan större problem. Men att hon vägrar somna och vägrar somna ensam, det stör mig. Vi har sedan länge bestämt att inte skaffa dåliga vanor med att behöva vagga och dona för att få henne att somna och hittills har vi bara behövt lägga henne, säga god natt och gå ur rummet. Nu blir hon hysterisk och ställer sig upp och skriker, vilket försvårar själva insomningen en smula, ty hon är ej en häst.

Fast oftast är hon snäll och väldigt kramig, vår lilla sparv.

Vi har fler blöjpaket än flaskor med alkoholhaltiga drycker hemma. 

3 kommentarer:

Malin sa...

välkomna till den stora separationsfasen!;) det går över inom några månader..... ;)))

Liw sa...

De har en separationsfas som Malin skriver, men några månader? Typ tre veckor tror jag Mait krånglade, sen körde vi fem minuters och krånglet vart väck :)
Lycka till!

Malin sa...

jag skulle Inte köra 5mm. men det är jag det.ogillar metoden Starkt.. tycker den är totalt grym och fel fel fel. MEN alla tycker vi o känner vi olika. Mina barn skulle Inte ge sig.. :)

Ja här började det vid 8mån och var över straxt efter 9mån, för att börja om vid 10mån o höll på till straxt efter 11mån....

håller tummarna för att det funkar!
va söööt hon e lilla lova! har en bekant vars dotter också heter lova o de är faktiskt ganska lika av nån underlig anledning :D

god jul på er!:)

/malin