2010-12-12

Bomb.

Redan igår kväll läste vi om nyheterna om de två bomberna i centrala Stockholm. Men nu på morgonen börjar det kännas riktigt obehagligt och det är med största motvillighet jag tar del av nyheter i tidningar och på tv.
Märkligt att inte en enda av mina facebookvänner har skrivit någon kommentar, men som vanligt börjar twitter koka.

Direkt gör sig SD påminda när Jimmie Åkessons sekreterare på twitter skriver så här:

 Alexandra Brunell 
Är det nu man får säga "vad var det jag sa"? #äntligen

Förresten är det väldigt tydligt att journalister och poliser väljer sina ord väldigt noga här. "Terrorism" vågar de knappt andas och ingen har sagt ordet "självmordsbombare", fast vad jag förstått så är det väldigt tydligt att han sprängde sig själv. 

Om man nu råkar ha en önskan om att bo någonstans i Sverige där varken SD eller terrorism kommer att existera, vart ska man bo då? 

2 kommentarer:

liw sa...

jag vet inte vart man ska bo. Just nu är jag mest bara förbannad över att det blir sån massmedial panik. Snacka om att tabloiderna sprider skräck och motar väljare till SD. Nä fy fan, det gör mig mer illa än själva bomben om jag ska vara helt ärlig..

Liw sa...

Det där twittret var så fult. Hur fan ( förlåt språket) kan man kalla sig människa när man skriver så? Idioti!