2010-12-23

Julefrid.

Julgranen är uppe, skinkan är fixad, rockyroad är både fixad och provsmakad, knäcken nästan slut, glöggen inmundigad i stora mängder.

Igår när jag skulle slå in alla paket - som vi för övrigt vara klara med för ganska länge sen - så insåg jag att jag hade glömt bort vissa saker vi köpt. Den är bra, då vet man att man varit ute i god tid.

Imorgon är det julafton och julstämningen är väl inte på topp. Men den ska lockas fram idag, med massiva mängder julmusik, och vi ska göra julkorv och jag nog koka revbenspjäll och göra ett par olika sillsorter. Och jag måste köpa hyacinter. Och cheddar.

Julaftonen blir lugn verkar det som. Juldagen där emot, blir vår julafton i år med bror och svägerska och barn och julklappar. Och på annandagen blir det jullunch hos farbror o co, som flyttat hem till Sverige efter massa år utomlands. Kul.

Dagens känsla: Äre jul?
Dagens lärdom: När något vasst går sönder, låt säga en julgranskula, så är det svårt att manövrera det hela med en nyfiken bebis i närheten.

Inga kommentarer: