2010-12-21

#prataomdet 2

SVTdebatt. Jag kan inte rå för det, men jag hatar det programmet. Det brukar vara intressanta ämnen och ofta vara en del intressanta personer, men debatterna är ofta så urflippade att det inte är värt att kolla.

Men ikväll satt jag bänkad. Hade gjort klart för mannen att han skulle ta dottern för detta ville jag inte missa för allt i världen.

Vad hände? Folk sitter och debatterar om olika ämnen samtidigt. Vissa av personerna har uppenbarligen ingen koll på vad Prata om det en står för. Och programledaren verkade lika förvirrad och dåligt insatt som vanligt. Snacka om platt fall. Jag saknar alla vassa, duktiga sexologer som vi har i vårt land. Var är ni när ni behövs som mest?

Det finns ett behov av att prata om det. Jag pratar om Prata om det, men skippar att prata om det. I alla fall här.

Har ni fortfarande inte satt er in? Gör det. Det här är det viktigaste som hänt på mycket länge.

Inga kommentarer: