2011-01-07

Åh jag blir så trött!

Jag är så trött på förkylning och hosta och feber och matvägran och dryckvägran och rosslingar och slem och otröstligt gråt och för hög andningsfrekvens allt som varit de senaste fem veckorna! Ja, för Lovas skull alltså. Har förvisso själv mått skit, men i jämförelse så kvittar det. Jag fattar inte varför man inte tagit prover på akuten, ett litet CRP kunde de bjuda på tycker man. Eller kanske kolla om det är RS-virus. Men nej, de går bara på vad de hör i stetoskopet.

Jag gav i alla fall Lova lite alvedon ett tag före hon skulle käka. Så kokade jag potatis, blandade i sjukt mycket smör och leverpastej, vilket är höjdarmat enligt Lova. Sen fick hon en egen sked och kladda. Och hon åt. Vet inte säkert vad nyckeln var men tror på alvedonet. Tror hon har ont av eventuella tänder på gång, eller i halsen av allt hostande. Skitsamma, ungen åt i alla fall.
Sen har hon rosslat i några timmar så ångbad med listerin har vi kört. Funkar så där.

Nu vill vi bli friska, vi går ju miste om massa roligt bus i snön och lek på öppnis och allt möjligt!

Inga kommentarer: