2011-01-13

Dagens irritation.

Läst på Facebook:

Maken säger: släpp kontrollen-DONE! Vad händer? *** har ingen napp på dagis i flera dagar, inga sov saker, fått sova utan sin napp å på lånade sovgrejer, stora killen har inga extra kläder, så har fått gå barfota å lånade byxor vid blöta egna kläder, inga katastrofer förvisso, men fattar ni nu ladies att vi är oumbärliga!!!
Självklart är det bara kvinnor som kommenterat denna statusuppdatering med olika ryggdunkar.

INGEN är oumbärlig så länge man inte GÖR sig oumbärlig. Män föds inte dumma i huvudet och utan förmåga att tänka, jag tror kvinnor är rätt bra på att hjälpa dem dit, genom att aldrig LÅTA dem sköta nåt.
Jag har sjukt svårt för låtsasfeministiska uttalanden som dessa, som inte gör något annat än att kränka män. För skulle män skriva något motsvarande om kvinnor skulle det bli ramaskri.

Varför är det så få män som står upp för sig själva?

Sedan förstår jag inte hur man kan skriva sådana kränkande saker om sin egen make.

5 kommentarer:

Emelie sa...

True that!

Liw sa...

Word! Du är en mycket sund kvinna, eller ja person heltenkelt.


Sv: jag tycker sjukt mycket om att shoppa kläder till Mait, framför allt så tycker jag det är sjukt kul att fynda :-) Sist var igår på kapahls rea, tre vintage stories plagg för 129:- me like!
Skönt att du tycker det, för det är verkligen en balans. Jag tycker om din blogg för du kan förmedla åsikter. En viktig ingrediens för att fånga mitt intresse ;-)

Malin sa...

fast, till den här tjejens försvar! så är faktiskt vissa karlar bara såhär av naturen..!
jag låter min man också ta sitt ansvar MEN.. då glöms hälften av grejerna.. om inte mer! jag säger åt honom att packa skötväskan men det nödvändigaste finns ändå aldrig med när han packat! :/
han glömmer mat till barnen, våtservetter osv....! jag blir GALEN vid såna tillfällen..!

men han är en jättebra pappa i övrigt och det är väl inte världens undergång,, men lagom roligt när vår yngste skriker halsen ur sig av hunger........

Marie sa...

Jag brukar tänka i dem banorna ibland "att fan om han någon gång skulle ta egna initiativ när det kommer till barn och hushåll", men sen kommer jag ihåg att han inte gör det för att jag ALLTID är där och talar om för honom vad och hur han ska göra, innan han ena får en chans att komma på saker själv. Inte fan hade jag ansträngt mig mer om någon alltid gjorde det åt mig. Jag anstränger mig hårdare för att INTE påpeka "fel", utan försöker låta honom göra på sitt sätt. Och visst, ibland blir det lite tokigt och vissa saker tar längre tid, men vaffan, vem har bestämt att just mitt sätt är det bästa?

Och som svar på din kommentar: Jag kunde knappt sova i natt för helt plötsligt stod han bara där utanför vårt sovrum med alla fingrarna i munnen och stirrade. Jag försökte prata med honom men han svarade inte. Var lite svårt att komma underfund med om han var vaken eller gick i sömnen. Skitläskigt! Speciellt när Mr King sätter griller i huvudet på mig. ;)

Malin sa...

jo allt beror väl på hur man ser på saken!
men här städar han, renoverar, trädgårdsarbete, diskar och tvättar.
byter blöjor, går upp på nätterna (om jag väcker honom..)..
han är bara värdelös på att komma ihåg saker ;)

han har packat väskan MÅNGA gånger, vi har ju ändå haft barn nu sedan april 09, i snart 2år.
och NEJ han har fortfarande inte lärt sig VAD som ska med... ;)
MAT borde ju vara det som är mest självklart.. kan man tycka.. ;)


Däremot vet jag andra, kompisar dvs, vars sambos inte ens klarar av att ta hand om barnen, kanske mycket för att mamman där gjort allting från start - o de får inte ens en chans..?