2011-01-12

Flytt

Om två och en halv vecka får vi förhoppningsvis nycklarna till lägenheten. Det är i alla fall hyresvärdens plan och han hoppas nog lika mycket som oss att hantverkarna hinner klart.

Vi får:

  • Nya golv i hallarna och köket (resten var ljusa och rätt ok)
  • Köksluckorna målade
  • Ev ny spis (och jag hoppas på ny fläkt också...)
  • Alla tak målade
  • Nya tapeter i alla rum + kök
  • Jag tror att vi får ny toastol, nytt handfat på lilla toaletten, och ommålat och nytt golv.
  • I badrummet blir det nytt från golv till tak, inklusive nytt handfatt, toastol och badkar.
  • Förmodligen nylackade garderobsdörrar, eller till och med helt nya garderober.
  • Målade snickerier, vet dock inte i vilken utsträckning.
Tydligen kommer vi få tapetkataloger idag eller imorgon. Och de ska börja tapetsera imorgon. Känns lite tight va?
Sen undrar jag om vår klädkammare kommer bli målad, annars måste vi göra det på en gång. Vi måste förstås även åka till Ikea och handla allt möjligt, inte minst mattor och tv möbel. Det är dyrt att flytta. 

4 kommentarer:

Liw sa...

Det är verkligen dyrt att flytta. Handlade vakumpåsar idag så nu suger jag luften ur alla textiler som ska in i förrådet, sjukt kul :-) Jepp jag är lite barnslig..

SV: Jag skulle helst ge morötter/äpplen men Mait är redan ganska hård i magen och färska morötter gör inte saken bättre. Sen tycker jag de är så slimiga, bönsalladen skulle iofs kunna vara ett alternativ men när det handlar om typ 5-10 strips, så petar hon i sig lika många bönor, max. Blir nog dumsnål också ;-) Med måtta är nog det sunda när det kommer till allt, men så har vi nolltolerans på godis, glass, läsk, snacks osv. Jag lever inte som jag lär kanske?

Liw sa...

haha, ingen fara, jag tog det inte så heller. Men det är som svårt det där med mat och hur folk ser på det. här har vi sagt att vi ska hålla Mait borta från godsaker och försöka hålla det till frukt osv. VI körde fruktsallad i stället för tårta när hon blev ett osv. Nu har vi en dotter med äggallergi ( som det verkar iaf ) vilket gör att tom vanliga släta vetebullar går bort när vi är hemma hos folk för det är uteslutande ägg i dem om man inte bakar för just äggallergiker. Kan kännas lite trist, men samtidigt det är ganska skönt för vi slipper också farmor/mormor och dem som gärna vill sticka till henne något gott, de kan helt enkelt inte ;-)

Trevlig kväll

Anonym sa...

Inflyttningsfest! Inflyttningsfest!/M

Karin sa...

M som i....?