2011-02-23

Blod.

Jag kan  informera er om att att det är dumt att prata i telefon och samtidigt, alldeles för nonchalant, stå och strimla vitkål med en mandolin.
Jag saknar numera ganska rejäla skinnbitar på två av mina fingrar på högerhanden.
Jag kan informera er om att det blöder utav bara helvete när man skär sig i fingertopparna.
Jag kan informera er om att jag är sjuksköterska.
En jävligt dålig sådan uppenbarligen, som endast har jelonet och några sketna IKEA-plåster hemma.
Tur att vi hade så många IKEA-kökshanddukar att jag kunde avvara ett par stycken sådana, en för bloduppsugning, en för förband.
Hela min högerhand är katastrofal. Ärr och trasig överallt.
 Kolla lillfingret. Nej kan inte räta på det.


2 kommentarer:

Liw sa...

Hahah, borde inte du ha hela förrådet fyllt ;-)

Böcker är nog lite av en livsstil, tror du inte?

Liw sa...

Jag förstår att det blir apoteksshopping idag, jag har nog ett pinsamt välfyllt medicinskåp för att vara lekman, men som scoutledare vet jag vikten av bra förband och sådant. Erfarenhet är aldrig fel ;-) Eller hur syster Karin? ;-) *retas lite*