2011-02-19

Melodipestivalen.

Som Liw kallar det.

Det är inte bra underhållning. Det är inte bra låtar. Det är inte bra tv. Och det är sällsynt med bra artister.
Det ÄR skit.

Jag förundras över hur många dåliga låtar som tas fram. Är det producenterna som tappar bort sig helt när de ska skriva till melodipestivalen? Eller är det farbror Björkman som bara väljer skitlåtar?

Jag förundras över svenska folkets fascination över spektaklet och folks vilja att faktiskt titta på det.
Vi brukar vara väldigt bra på att missa det, men ikväll har vi småkikat lite på det. Fy och usch. Blä. Skit och bajs.

Ännu mer förundras jag över att övriga kanaler lägger sig platt och inte ens försöker visa något intressant när melodipestivalen pågår. Cirkus Möller, det är ju ungefär i samma nivå.

BajsTV.

Jag är inte bitter.

4 kommentarer:

Liw sa...

Underbart. Har suttit här och ondgjort mig men har inte sett en minut pestival på två år så jag kan inte riktigt bedömma. Bara avsky. Ditt inlägg värmer och sammanfattar på pricken mina känslor inför spektaklet.

Linda sa...

Håller fullständigt med!

jenny sa...

håller med dig och liw. usch och fy för denna sk festival.
har inte sett något av det på flera år och blir alltid lika trött på att all media ska handla om de olika bidragen, sedan ska man även behöva prata om det på jobbet osv.
skona mig snälla för jag står inte ut!

Liw sa...

Som sagt, bra åsikter ska promotas ;-)
Vi hade ett par NS jeans t Mait i stl 68, dels slets de ganska hårt då det var precis när hon började krypa, sen när hon började gå så blev de för korta. Får se om jag hittar några i stl 86 begagnat.