2011-04-02

Dagens loppisfynd.

Idag har jag varit på två lördagsloppisar. Den första var densamma som vi brukar åka på. Den här gången valde jag att vara där en halvtimme före öppning eftersom det alltid är sjukt lång kö annars. Nog för att jag kom längre fram i kön än jag brukar, men det var ändå massa galningar framför mig. När dörrarna öppnades så sprang de in. Inte gick fort, utan på riktigt sprang. Det gjorde inte jag.
Jag köpte en underbar retrojumpsuit till Lova.


Ett par riktiga klassiker för några kronor.
Och en sån här retroplåtburksvevadingelidonggrej.

Plagget till Lova var en ren chansning och jag visste att det fanns en risk för att den skulle vara för liten. Mycket riktigt, det blev inte särskilt bra. Så om någon av er, kära läsare, har ett barn som kommer vara kring en storlek 74, möjligtvis 80 till sommaren, så skänker jag gladeligen bort detta fina plagg.
(Lova mättes senast till 78 cm lång och har storlek 80 nu)


2 kommentarer:

Liw sa...

Vad synd. Den var ju toksnygg.

Vattenlavemang står med sedan länge. Men liite jobbigt om det är fem veckor bort..

Keeya sa...

Tjohoo, vi tar mer än gärna emot den :D Supersnygg är den ju! Puss puss