2011-04-12

Min hemmafru.

Idag har jag bytt till sommardäck. Det vill säga, pappa (och Andreas) bytte medan jag tittade på. Eftersom Andreas inte har körkort så lär ju han få ta hand om sådana saker, nån jädra jämställdhet får det väl lov att vara? Jag kör, han skitar ner sig. Bra deal.

På tal om jämställdhet är det förfärligt många som ifrågasätter att Andreas är hemma så länge med Lova. En självklarhet för oss och då har vi (illa nog) inte ens delat lika på föräldraledigheten. Jag var hemma i prick ett år, han kommer vara hemma i ganska exakt ett halvår. Så vi får nog inte ens jämställdhetsbonus. Folk blir förvånade, men när jag skämtar och säger att det är straffet jag får ta då jag träffat en jämställd man så blir de flesta tysta.

Han är väldigt bra som hemmafru också.

2 kommentarer:

Birgitta sa...

Fortsätt så, bry dig inte om vad andra tycker.

Liw sa...

Hur kan man ifrågasätta er uppdelning. Här kan vi snacka ojämställt, mest för att M faktiskt har ett heltidsjobb men även för att vi ju blev gravida igen. Nu har iofs M tagit ut hela förra sommaren och lite strö veckor + att han har 150 dagar kvar att ta ut på M så vi får nog jämställdehetsbonus den dagen vi nyttjar de dagarna, men i tid, är det jag som kommer ha varit hemma mest med Mait. Snål som jag har varit med dagarna ;-)

Satt och läste igenom din längtansblogg igår, mycket tänkvärt och rörande.
kram