2011-05-06

Barnkorv och idioti.

Det märks att man är småbarnsförälder när man köper barnens korv. Som för övrigt är fri från det mesta, vilket i sig är rätt egendomligt. Undrar vad den egentligen innehåller och hur barnvänligt det kan vara.

Idag fÖrundras jag Över hur (sÄrskilt arbetslÖsa) personer orkar lÄgga onÖdig energi pÅ att pÅ olika sÄtt sÄnka andra fÖr egen vinning. Lägg energin på något konstruktivt istället så skulle vi som betalar skatt kunna njuta lite mer av livet och försörja er lite mindre. Tack på förhud.

För övrigt undrar jag lite slött varför min lur är tokig gällande åäö emellanåt.


3 kommentarer:

Marie sa...

Jag tror det har mycket med färdiglagad barnmat och göra också. Ger man sitt barn bara köpesmat får de aldrig lära sig hur smak smakar för burkarna smakar då ta mig fan ingenting. Jag har alltid sett till att krydda maten med allt möjligt utom salt och då kan mina barn kryddor. Igår åt vi till exempel en wok med massa vitlök, chili, curry och gurkmeja. Det hettade rejält i munnen efteråt, men ungarna åt. :)

Jag är inom äldrevården och praktiserar nu i fyra veckor. Spännande som vanligt. :)

Ninna sa...

Håller med dig Karin, tröttsamt o uttjatat är har det är, söka jobb som normala människor kanske hade varit bättre? Och att man ens orkar hålla på med sånt när man har små barn. Jaja, du vet vd ut tycker så eg har jag redan sagt för mkt :-P

Karin sa...

ninna: svar inne hos dig ;)