2011-06-05

Upprörd.

Vi hade handlat lite i Ystad och när vi kommer ut till parkeringen ser Andreas att någon har lämnat kvar en bebis ensam i bilen bredvid.  Barnet var 8-10 månader, max ett år. Termometern i vår bil visade 26 grader ute och bilen med bebisen stod rätt i solen. Inga rutor öppna, inte ens en gnutta. Bebisen grät emellanåt och vi bestämde oss snabbt för att stanna tills någon kom eller eventuellt ringa polisen. Efter några minuter kom mamman lite nonchalant och trots att jag hade en välplanerad utskällning i huvudet så fick jag inte fram ett ljud. jag blängde argt och hon stirrade tillbaka.
Vi tog regnr, har kollat upp ägaren till bilen och kommer att göra en anmälan till soc.
Fy fan säger jag bara. Fy fan.

2 kommentarer:

Emelie sa...

det borde införas motsvarande körkort för att få skaffa barn.

Birgitta sa...

Kunde du verkligen hålla tyst, det hade inte jag klarat av. Sådan förälder ska anmälas. Hur kan någon överhuvud taget lämna ett barn eller djur i en igenstängd bil?