2011-07-06

Cravings.

Förra gången jag var gravid så cravade jag en massa mjölkprodukter i början. Plötsligt skulle jag ha drickyoghurt, vilket jag annars hatar. Jag åt McDonalds cheeseburgare och drack mjölk till. Huvva. Jag ville ha sourcream & onion chips, som jag självklart ville dippa i mjukglass. Den cravingen tyckte jag dock själv var så knasig så jag lät bli. Senare blev jag galen i vaniljpraliner och salta kex. Och sista veckan käkade jag isbitar.

Den här gången har jag hittills haft cravings för två saker. Filmölk med råsocker och kanel. Och trekronorsnudlar.

Som gravid är man inte klok.

2 kommentarer:

Birgitta sa...

Tycker verkligen att du har valt bättre alternativ att äta den här gången, hoppas du nu inte får längtan efter något alldeles för onyttigt.
Passa på att äta mycket jordgubbar och färska goda frukter som finns sommartid.

Anonym sa...

Nej verkligen inte! Tur att det går över sen!