2011-08-30

Dagens märkligaste.

Redan igår började jag få en olustig känsla i halsen. På kvällen började näsan täppas igen och huvudet värka. Gick och la mig skapligt tidigt i hopp om att en natts sömn skulle förändra mitt tillstånd, men icke. Så jag fick helt enkelt ringa och sjuka på mig på ungefär årets sämsta dag. Ronddag och jag skulle vara den enda PASen på plats. Med en vikarierande läkare dessutom (Banne er som säger "doktor", då måste ni ta reda på om han eller hon har doktorerat. Hör ni det dagisfrökn... förlåt, förskolelärare?).
Barnet och maken har just gått till BVC för 1.5 års kontroller och därefter ska de till dagis.
Så dagens märkligaste är att jag för första gången sedan innan Lova föddes, kommer ha en sjuklingdag, helt i min ensamhet. Jag kommer kunna kolla på skitdagtv och bara vräka mig i soffan.
Inget ont som inte har något gott med sig.
Godnatt.

Inga kommentarer: