2011-08-31

Gravid. Vecka 20. Och magbilder.

Det kändes som att jag var gravid i vecka nitton i en halv evighet. Inte så konstigt kanske, eftersom vi efter ultraljudet fick flytta fram beräknad förlossning en vecka så att jag var i vecka nitton i två veckor. Precis som när jag väntade Lova, så det var inte helt oväntat. Den lille förväntas komma 24 januari och ska han följa sin storasysters fotspår så kommer han anlända 29 januari.
Jag mår ganska bra. Är lite trött, men eftersom blodet ökar i volym rätt rejält i dessa veckor, kan det vara så att blodvärdet, mitt Hb har sjunkit. Jag hade 126 g/l vid inskrivningen, men det kan ju vara ett intorkningsvärde också, om jag känner mig själv rätt.
Jag har inte gått upp något alls i vikt, utan har snarare gått ner ett par hekto. Precis som förra gången. Det syns tydligen på mig att jag gått ner, för magen växer och annat krymper. Inte mig emot, så länge bebisen mår bra.
Det är lite trist att MVC-besöken kommer så sällan när det inte är första graviditeten. Om cirka fem veckor ska jag dit för kontroller och lyssna på hjärtljud. Ser fram emot det.
Han sparkar och har sig som bara den och för ett par dagar sedan började han sparka så kraftigt att Andreas kunde känna det, trots subcutan charm och allt. Än så länge är det dock myssparkar, till skillnad mot de där som kommer senare.
 Pytteplutt.
Snygg som en capricciosa.
 Vecka 20 nu.
Vecka 20 förra gången.


Inga kommentarer: