2011-09-25

Barnteater och Lovas första autograf.

Jag och Lova var på barnteater idag och såg Pettson & Findus. Min bror och familj och min svägerskas brors familj var också där. Lova är ju kanske aningens för liten så jag visste inte hur hon skulle reagera, framför allt när det släcktes ner i salongen. Hon satt som ett ljus i morfars (morfar är scenchef på teatern, därav hans ganska självklara närvaro) knä under nästan hela föreställningen som ändå pågick i en timme. Lite myror i brallan blev det när dialogerna var för långa och snabba, men det blev samma reaktion i hela salongen, även bland de lite större barnen.
Föreställningen var helt okej faktiskt och jag ser fram emot att ta med Lova på Mumin som kommer senare i höst.

Efteråt fick alla barnen heja på Pettson & Findus i foajen. Lova tittade på de andra barnen som gick fram till dem med sina nyinköpta affischer och fick autografer och fotograferades. Hon knallade fram till Findus med sin lilla flyer för Muminföreställningen och räckte fram den. Katten Findus tittade lite märkligt på Muminlappen men skrev sin autograf ändå. SötLova. Så kavat. Och orädd, när hon får ta första kontakten.

 På väg till bilen.
 Kusin Vanja får autograf.
 ..Och Lova.
Sötkusinerna hand i hand.


Inga kommentarer: