2011-09-16

Håll era hundjävlar kopplade!

Jag och Lova var ute och strosade efter middagen. Vi fick syn på ett par hundar. Den ena var kopplad, den andra inte. Hundarna busade och bråkde med varandra och jag, som inte gillar främmande hundar, höll stenkoll på den okopplade hunden. Jag tog Lova i handen och gick förbi. Hon förstår ju inte att okända hundar kan vara dumma i huvudet och trots att hon brukar vara försiktig så vill jag ha koll på henne. Vi gick förbi och hinner gå säkert tio meter, men då rusar den okopplade hundjäveln rakt mot Lova. Jag plockde upp henne och ropar åt killen att ha sina hundar kopplade. Han svarar att det inte är hans hund utan nickar mot en kvinna. Kärringen vänder ryggen till och jag levererade en av de värsta utskällningarna i min egen historia.

Jag skiter i om folk går med okopplade hundar mitt ute i skogen. (Till och med våra "grannar" på landet kopplar sin hund när de passerar vår tomt, mitt ute i skogen). Men mitt bland folk och små barn vill jag att varenda jävel håller hundarna kopplade.

Annars kan jag lova att det kommer delas ut skrevsparkar från mitt håll i framtiden.

3 kommentarer:

Emelie sa...

Håller med. Jag är sjukt hundrädd och har alldeles för många gånger mötts av "han är så SNÄLL, vill bara hälsa". Ja det skiter jag i, den är stor som en jävla ponny i mina ögon och för allt vad jag vet så vill den bara äta upp mig. Tycker det är oansvarigt och respektlöst.

Marie sa...

Det borde vara skottpengar på lösspringande hundar (säger hon som jämt har sin lös). Om min hund så skulle tänka på att gå fram till någon/något eller eller gå från gården utan min tillåtelse skulle hon få veta att hon lever. Och om det kommer lösspringande hundar fram till oss.. då jävlar smäller det. Och då menar jag inte att det är min hund som är aggressiv..

Anonym sa...

du kan få låna vår jujutsu-bok och öva kin geri på Andreas...

http://www.youtube.com/watch?v=qMuf29GAKoA

//Daniel