2011-09-25

Syskonvagn.

Vi har bestämt oss. Eller jag har kommit överens om. Hur som helst, vi kommer att köpa syskonvagn.
Detaljerna är lite oklara, så som vilken modell och om vi ska köpa nytt eller begagnat. Det beror ju lite på vilka priser vi kan tänkas få betala för en ny förstås. Jag är inte speciellt sugen att pynta många tusenlappar, då användandet kommer vara begränsat.
Vad har ni för tips, folket?
Våra alternativ i dagsläget står mellan dessa:



Mitt enda krav i nuläget är att bebisen inte ska behöva åka ifrån mig. Sen är det ju en klar fördel om vagnen inte ser ut som skit.

Hade vi haft siosdär femtontusen riksdaler att slänga på en vagn så hade jag lätt valt den här:

3 kommentarer:

4barnsmamman sa...

måste ju säga att en babytravel är väääldigt tungkörd... inte att rekommendera.. såvida du inte föredrar det förstås.. ;)
den översta ser ut som en babyjogger city select... också jääääävligt tungkörd-lr ja svårstyrd om inte annat..

vill du ha bebisen emot dig, så får det nog bli en emmaljunga twin nitro?
det finns ju även snarlika vagnar som donkeyn... minns dock inte namnen just nu..

måste ändå, slå ett slag för Phil&Theds sportsyskonvagnar! Vi har en Dash och vi Älskar den!!!!
Trodde den var lättippad innan, så jag väääägrade den... men så råkade vi av en slump bara prova den på barnens hus när våran stora emmaljunga syskonvagn gick sönder i somras.. -vilket är en helt annan historia, nåväl, och vi föll som furor båda två!
den väger inte ens 10kg! och det känns inte att man kör runt på över 30kg med barnen i då! :)

den kostar inte massor, men den är inte snorbillig heller - finns beg till hyfsade priser - och då kan man säkert få med syskonsits och en mjuklift.. :) och du ser din bebis hela tiden när den ligger ner, eftersom stora syskonet sitter ovanpå... :)

nåväl nog svamlat om detta, men ta dig en titt på dem iaf!:)

ha en bra dag o klappa magen!;)
/Malin

Keeya sa...

City selecten gillar jag annars men om man skall åka kommunalt så tror jag den blir bökig. För att den är så lång. Men om man inte åker kommunalt tror jag att den är bra. Babytravelern skulle jag nog välja utav dem två just för att kunna åka i bussar och pendeln. Men jag viiillll också haaaaa donkeyn!

Ninna sa...

Bugaboo Donkey är GRYMT snygg :D