2011-10-19

Hud och hårvård för småttingar.

Nu när luften börjar bli kall och torr märks det direkt på Lova. Huden blir fläckvis supertorr och det märks att hon är lite smärtkänslig över de områdena. Vi försöker därför att inte bada henne för ofta och bara använda babyolja, då det tar bort smuts utan att ta bort hudens skyddande lager.

Men så är det de där små kinderna. Som blir så röda och fnasiga, inte minst för att de sover ute med napp i munnen och kondens bildas och kyls ner. Redan förra vintern provade vi Weledas Wind & Weather och var väldigt nöjda. Bara naturliga ämnen, helt ofarlig och skyddar bra. Vi passade därför på att köpa en ny tub på mässan till bra pris (förra årets tub är långt ifrån slut, men lite väl gammal...). Kan varmt rekommendera den här produkten.


Och när jag ändå är på gång och rekommenderar skönhetsprodukter för barn vill jag passa på att slå ett slag för Natusan kids Balsamspray som är räddningen för föräldrar till långhåriga små barn. Och mammor som borstar håret för sällan, typ en gång i veckan.



2 kommentarer:

Anonym sa...

Måste vara hopplöst med torr hud, vi har haft sån "tur" att A har sån där hud som inte alls har några problem av väder och vind. Än i alla fall.

Och älskar balsamsprayen. Har man lockar som A (även om man inte har så mycket hår) så blir det genast frasigt och går ihop sig. Hopplöst! Nu sist köpte jag Bamses balsamspray på Apoteket - men det var ju nästan dubbla priset?! Och Natusans känns faktiskt bättre!

Caroline Söderström sa...

perfekt att höra att den där weleda cremen funkar. jag har fått några tuber av min mamma så nu kom jag på att de kan vara bra att plocka fram å använda! :)