2011-11-04

Babygrejer till pytteplutt.


Vi var på babyproffsenturne igår också. Det vill säga att jag körde bil till två olika butiker och sen skötte Andreas resten. Vi hämtade upp ett nytt babyskydd då jag vill ha ett med bas. Fick ett ruskigt bra pris så det var ju kul. Det var egentligen inget större fel på vårt gamla, men knepigt utan bas och dessutom börjar det bli för gammalt. Bilbarnstolar är färskvara.
Dessutom kollade Jocke igenom vår Teutonia Cosmo eftersom den blivit skev då våra grannar tycker att man kan kasta vilket skräp som helst på en barnvagn när den står i ett gemensamt förråd. Så nu är det fin och bra igen.


Brio Primo

Nu är det bara en sak kvar som jag skulle vilja köpa innan bebis kommer (förutom lite småkrafs) och det är en BabyBjörn Miracle. Vi har förvisso både bärsjal och en äldre BabyBjörn så det kanske känns aningens onödigt. 


Om det är någon där ute som har ett högt och snyggt spjälskydd att sälja så kan ni ju hojta till.

3 kommentarer:

Patsy sa...

Jag sydde ett eget spjälskydd av en av Ikeas vanliga tunna bäddmadrasser. det blev ett smalt då jag bara köpte ett (klippte på mitten, vek dubbelt och sydde ihop. sen klädde jag det med ett roligt tyg. När vi sänker i spjälsängen ska jag nog göra ett nytt men köpa två så det blir dubbelt så brett.

Matilda sa...

Ett tips om bärsele är Ergo och Manduca som ska vara bättre ergonomiskt för barnet när man bär det än Baby Björn :-) Annars är ju bärsele jättebra också!

Karin sa...

Patsy: Tack för tipset om spjälskydd. Tror dock att maken tycker att jag ska undvika projekt där mitt braiga tålamod på 2.5 sekunder skulle riskera att ta slut. Hormonerna har satt sig på tålamodet den här gången nämligen:

Matilda: Min make ratade de förslagen pga att de är krångliga att få på sig tydligen. :)