2011-11-24

Hjälp och advent.

På grund av smärtsam foglossning i ett par dagar och att Andreas kommer hem efter 21 idag så kom mamma hit när hon hade slutat jobbet. Hon tog med sig mat och hjälpte till med Lova. Jag som hatar att be om hjälp egentligen men ibland har man inget val. Skönt var det i alla fall.

Nu har jag helg och ska väl härma resten av den Svenska befolkningen de närmaste dagarna: Pynta här och var och baka lussebullar och pepparkakor. Jag ska köpa julblommor och förhoppningsvis få tag i Lovas juloutfit i butik (om inte annat så beställer jag på nätet). Vi ska på släktkalas och umgås med vänner. Från första advent till sista december ska vi vara så där supersociala precis som på sommaren. Jag gillart, men kan man inte sprida ut det lite?

Nu har tröttheten som kommer av smärta riktigt tagit tag i mig så nu ska jag slänga mig i soffan och vänta på den där jag gillar mest. Ja, över en meter hög alltså.

1 kommentar:

Anonym sa...

Skönt att du har hjälp att tillgå i alla fall, även om det tar emot. Men vi är ju lite korkade på det sättet, vägrar inse att vi faktiskt är begränsade till och från. Jag ska nog banka in det i min skalle jag också snart...

Har du tänkt dig någon speciell juloutfit? Jag slog faktiskt till på en häromdagen åt A både till jul och nyår.