2011-11-27

Provsmakade drycker i adventstid.

 Blossa 11 - Arabica. Ingen höjdare enligt maken och jag som bara tog en pyttesipp kände ingen tydlig ton av kaffe i alla fall. Inte värt 89 kronor.
Dufenkrooks chokladglögg. Alkoholfritt. Jag kan inte bestämma mig för om jag gillar den eller inte. Den passar i alla fall inte med klassiska tillbehör (mandlar, russin, pepparkakor och saffransbröd). Ska nog drickas utan tilltugg för att vara bäst. 29 kronor på systemet. Kommer nog inte köpa den igen.
Julmust lagrad på bourbonfat. Årets höjdare för oss som inte får dricka alkoholhaltigt! 25 kronor för en flaska och den kommer garanterat köpas i massor. Fin lagrad smak, lagom kolsyrad. Möjligtvis något söt. Pluspoäng för champagnekork!


Äppelglögg, alkoholfritt. 25 kronor. Ska testa den ikväll tror jag.

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, musten får nog testas! Testade Vinterglöggen idag (i samma serie som äppelglöggen) och den var helt okej. Bra mycket bättre än jag hade förväntat mig i alla fall!

Har du tagit det extra lugnt nu i helgen (och klättrat på väggarna) så att du orkar med åtminstone några dagar in på veckan utan att smärtan tar musten ur dig?