2011-12-26

Dagispyssel och dagisfoto.

Jag har inte direkt sett fram emot den dagen det börjar komma hem massa pyssel från dagis. Ni vet, fula konstiga saker man ska ha framme och tycka att det är fint. När jag hämtade Lova i torsdags så fick vi med en liten påse med några saker hon gjort och jag kan konstatera följande:
1. Hon gör världens finaste saker. Inte för att jag är partisk, nejnej, det bara är så.
2. Hon gillar rött, eftersom hon valt att använda rött överallt. På den lilla "kottiiin" syns det dock knappt.
3. Hon är en jäkel på att skriva sitt namn i kristyr, för att inte ens ha fyllt två.


Vi fick även hem dagisbilderna för några veckor sedan. Bilderna skulle tas utomhus om vädret tillät, någon gång i november så där. När temperaturen ligger runt nollan och alla kläder slits av ungen så att hon sitter iförd en ganska tunn bomullsklänning, då förstår även jag att det är svårt att se glad ut.

Det här är knappast den Lova vi känner.

Inga kommentarer: