2011-12-23

Imorgon när hon vaknar...

.. så kommer hon komma upp till en klädd kran, förhoppningsvis doften av hyacint och "ket" under granen.
Det ska bli mysfrukost med tända ljus, varm choklad och lussebullar.
Jag ser fram emot glittret i hennes ögon.















Jag var aningens trött på alla glammiga granar och ville ha en helt klassisk. Så klassisk fick det bli. Och inget jävla glitter. Framför allt: Den är äkta.

Dagen har varit lugn. Julefriden har lagt sig, julgodiset är färdigt. Sedvanlig provsmakning av skinkmacka hemma hos mina föräldrar där barnen stojade, klädde granen och pyntade hela hallgolvet med glitter då vi inte såg.
Imorgon blir en bra dag.

2 kommentarer:

Nelin - stolt hårunderaming! sa...

Vad fint och mysigt! Vi har, eh, en more is more-gran med massa glitter. Dock vägrar jag kalla den glammig, i en glammig gran hänger det inte ankor och ugglor, så det så, men det gör det minsann i vår!

Keeya sa...

Som du säkert vet är jag sedan länge ett stort fan av glitter och älskar allt som glittrar ;) god jul till er raringar!