2012-01-20

Bittert barnmorskebesök. Vecka 100, typ.

I onsdags frågade jag min barnmorska när vi pratade i telefon, om hon hade lust att utföra en hinnsvepning på mig. Självklart, tyckte hon. Med tanke på omständigheterna med mitt blodtryck och svullnad med mera så vore det ju rätt bra och faktiskt hälsosamt om jag födde i helgen. Och så lägligt sen, med helg och allt (barnvakter och sånt)!
Men tji fick jag för barnmorskan som är rätt ny på MVC där jag går, hade frågat sin chef angående hinnsvepningar och fått blankt nej. Min barnmorska sågade sin chef rätt öppet och förklarade att chefen inte jobbat på förlossningen på alldeles för länge. Däremot blev jag uppmanad att be dem att utföra hinnsvepning på  SpecMVC på BB Stockholm på måndag.

Annars kan jag ju fortsätta vara gravid. För alltid typ.

SF mått: 38 cm.
Bltr: 145/95
U-stix: Ua.
Hjärtfrekvens: 140 slag/min.