2012-01-31

Fyra dagar post partum.

Tio minus, krispigt och strålande sol. En utedag hade suttit fint. Det känns dock lite onödigt att släpa ut en nyfödd i iskyla, men jag propagerade lite fint för ätt Andreas skulle ta med sig Lova och pulkan ut en sväng. Så det gjorde dem.
Själv njuter jag i fulla drag av ätt plocka, fixa och städa lite då de aktiviteterna har blivit åsidosatta i det senaste, till förmån för familjemys. Och jag njuter, om möjligt ännu mer, av att relativt obehindrat kunna böja mig och plocka upp saker.

Fyra dagar post partum. 11 kilo lättare. 4 kilo kvar. Fortfarande lite svullen, men ringarna går på. Magen är sladdrig och foglossningen kvar, annars känner jag inte ens att jag fött barn. Ingen sveda och värk, mer än på bröstvårtorna som är lite såriga. Och brösten är mjölkstinna.

3 kommentarer:

jenny sa...

ohh vad skönt det är att läsa det där. hääärligt att det finns hopp för snabb efterhämtning.
kramar

Marie sa...

Alltså man måste ju fylla i en sån där (satansjävlakuk!) kod för att kunna publicera en kommentar och det gillar inte min mobil så då kan jag inte kommentera alls med den. :(

Alfva sa...

Nästa vecka ska det tydligen bli -15 och sånt. Det känns ju jättelockande med sån här liten, men nu snöar det i alla fall.

Nej, inte testat Huggies än - har deras newborn här hemma, men de är lika stora som Pampers/Libero stl 2 och de är alldeles för stora nu. Så det får vänta....