2008-01-13

Känslor.

Kan man välja vilka känslor man vill känna? Någon sa till mig för ett tag sedan att han kan välja bort att bli kär, för att singellivet lockar mer.... Jag har funderat lite på det där. Kan man verkligen välja bort känslor? Kan man välja bort nåt som faktiskt styrs av hormoner i kroppen? I sådana fall skulle jag vara mycket tacksam om jag kunde välja bort alla skitkänslor som finns, och bara vara glad hela tiden och verkligen leva i min rosa bubbla som smakar hubbabubba.

Jag tror förvisso man kan blunda och förneka känslor väldigt länge, men kan man trycka undan dem så mycket så de försvinner helt?

Varför skulle någon vilja välja bort en av de bästa känslorna som finns? För att man inte vill rätta sig i ledet, leva i mellanmjölkens land och följa rådande sociala konstruktioner? Måste kär (läs: kärleksförklaring) automatiskt innebära relation - kontrakt - krav och måsten - förväntningar= TRÅÅÅÅK.. bara för att det är så alla lever? Kan inte kär bara få innebära en himla skön känsla, okomplicerat, leva för dagen? Carpe diem.

Nu antar jag att ni, mina kära läsare, sitter och funderar: Är hon kär? Vem är hon kär i? Men A då?

Klart som fan jag är kär! Jag är narcissist FFS! :D

Inga kommentarer: