2008-02-04

halleFUCKINGluja!

Jag har verkligen haft en oförskämt bra helg. Ni vet, så där att man mår galet bra varenda sekund! Det faktum att det var min första hellediga helg på 8 veckor eller så gjorde nog att känslan blev extra stark.. och 3 dagar ledig, det kan jag inte ens minnas när jag hade senast!

Helgen har bestått av en hel del bra snack, och en hel del egoboost. Välbehövligt. Snack och nöjen är det enda jag bedrivit. Telefonen ringde konstant, i love it!

Jag och Mia (min underbara vän som jag inte träffat i verkliga livet ännu.. hoppas dock det kan ske snart!) pratade i telefon i ett par timmar tror jag, men det kändes som en kvart. Mycket prat om relationer och hon gav väldigt intressanta analyser - smart tjej det där. Och verkligen bra människokännare. Vi pratade mycket om att känna sig säker på vem man är och att leva som den personen man vill vara. Klart att det finns tillfällen när vem som helst kan känna sig osäker, tafatt eller att självförtroendet och självkänslan är i botten. I det stora hela känner jag ändå att jag är trygg med den jag är, och jag är den jag vill vara. Och på de områdena jag inte är den jag vill vara, jobbar jag vidare! Personlig utveckling, det är nog en av alla meningar med livet. För mig då.

En sån där filosofisk fråga har ploppat upp i min skalle igen: Är känslan av att vilja känna sig speciell för någon, samma sak som bekräftelsebehov? Och oavsett vad det är, är det ett tecken på svaghet?

För att kompensera stureplansbesöket i fredags, var jag tvungen att spendera lördagen på Kellys och plåtbåten. Jag känner mig kluven!

Helgen avslutades helt perfekt, men det håller jag för mig själv. men halleFUCKINGluja! Dessutom har veckan börjat riktigt bra också, trots att jag försov mig. Humöret är på topp helt enkelt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skönt att läsa att du är på topp. Inte varje dag man gör det. Vad som fortfarande är oförlåtligt är den där vistelsen på Sture. Den bryter mot allt du står för, förlåt, stod för ;-)

Hoppas formkurvan håller i sig!
/A

Anonym sa...

Vistelsen på sture kommer garanterat upprepas, denna gång med massor av skumpa, limosine och "trevligare" människor. Vad är fel med att vara lite bättre än alla andra?? Inte mitt fel precis hahahahahahaha *skrattar viftandes med platinakortet* Hahahahhaa