2008-02-18

I-landsproblemet Arne.

Nä hörrni, nu blir det tamejfan en helt oseriös blogg, men dock något jag funderat på. Jag gillar inte att äta halvfabrikat. Jag gillar att laga mat och framför allt gillar jag att veta vad som är i maten. Efter att jag blivit singel har frekvensen ökat drastiskt gällande att öppna burkar och påsar och äta utan njutning. Oftast är det rätt suspekt innehåll som varken luktar eller ser ätligt ut, men hey, det fyller ju ut buken i alla fall. Tur som attans att jag inte ens äger en micro, för i så fall skulle jag nog snart se ut som Felix eller Findus.
Idag när jag tog min sedvanliga titt i frysen efter något att tugga på så hittade jag ett par 'hamburgare'. Ni vet, såna där maskinpressade perfekt rundade köttfärsbiffar, troligtvis av rått- eller kamelkött. CHEEECK, tänkte jag och tog fram påsen. Där i låg två rackare. Nu till min fundering: Varför i hela helvete måste de klistra ihop de här stackars köttbitarna?! Fram med en liten kniv, försöka bända isär skiten. Omöjligt. Fram med en större kniv och betydligt mer våld fick jag in kniven mellan hamburgarna. Började bända lite, vilket resulterade i att den ena gick av på mitten, och det var nog millimeter ifrån att jag amputerade armen. Då gav jag upp och stekte skiten som den var. Nu sitter jag här och äter missbildad mat som smakar skit. Hey.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Hahahaha.. Du,det hamburgerproblemet du beskriver har inträffat mig och jäkligt många tror jag. Ironiskt nog tror jag t o m att findus egna personal står och är arga över dem när de står hemma i sitt egna kök ;) / Mia

Anonym sa...

Appropå hamburgare...hamburgerbröd..."förskurna", men inte mer än att när man delar dessa,får en halv halva, och en "halva" som är under/översida + hälften av motsvarande sida...kan det vara för att matcha de missbildade köttbitarna? ;)

Anonym sa...

hahah nu fick jag ett välbehövligt fniss:) Sitter och är allmänt bitter. har inget bredband!!! jagar snålskjuts med H laptop och kollar på han skumma musikvideor.. är allmänt tragisk helt enkelt´;) pöss på re