2008-02-19

Brutal tacksamhet.

Idag vaknar jag och är lite gladare än vanligt. En kombination av att jag fick sällskap för tredje kvällen i rad igår, och inte minst att jag fick lite brutal tacksamhet slängd i ansiktet. Att få höra "tack för ett bra snack" eller "jag är sjukt tacksam över att jag får komma hit" är riktigt galet gott.
I allmänhet är folk tamejtusan för dåliga att ge uppskattning och komplimanger. Dumt egentligen, för det är ju sådant som gör dagarna så mycket bättre.

Jag hoppas sannerligen att de som står mig närmast är medvetna om hur mycket jag uppskattar dem. Jag försöker leverera budskapet till dem.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Grynet..Du lever verkligen som du lär. Du är väldigt duktig själv på att poängtera sånt! Du är en bra vän! Kram på dig och ha en bra dag!

Karin sa...

Aaaaw, tack Piff! Kompislove till dig!

Anonym sa...

Jag är helt på samma linje som du. Men det visste du ju redan! Hoppas att du sover gott. Kramar Mian

Anonym sa...

Tycker alltid om dig! Annapanna